KCSV7 (vagy KCSV-7, a mozaikszt feloldva: Kzti CSukls Villamos 7-es tpusa) a Ganz csukls villamosok legkorszerbb tpusa, mely tpusnv az eredeti csuklsok 1996-1999 kztt jjptett jrmveit fedi. Teljesen feljtottk a jrmveket, kocsiszekrnyk, forgvzuk megjult. talaktottk a motorokat is. Ez a jrm is kpes visszatpllni fkezskor a keletkez energit. Megjult az utastr is: jak az ajtk, egyedi ajtnyitst is lehetv tettek, fthet lett az utastr. A jrm folyamatosan figyeli sajt mkdst, s kpes diagnosztizlni az esetleges hibkat. Az 1347-es villamos KCSV-7/A jelzs, mivel itt a szria olasz gyrtmny szaggatit Ganz-Transelektro tpusra cserltk.
GANZ CSUKLS
A Ganz csukls egy kifejezetten Budapestre ksztett nyolctengelyes csukls villamostpus, mely a kis kapacits UV villamos s a budapesti vonalhlzaton sikertelenl mkd FVV hzi csuklsok lehetsges alternatvjaknt kerlt forgalomba. Napjainkig is jelents szerepet jtszanak a budapesti tmegkzlekedsben. Az idk sorn szmtalan varinsuk alakult ki.
Mszaki adatok
- Hossz: 26,9 m
- Szlessg: 2,3 m
- Magassg: 3,1 m (KCSV-7: 3,5 m)
- Sly: 34 t
- Frhelyek: 192/198/203, ebbl lhely 36/40/32
Ganz Csukls Motorkocsi (GCSM)
GCSM-1
A jrm prototpusa 1964-ben kszlt el. Ez mg mindssze hattengelyes volt, egy csuklval (3730-as). 1965-ben a kzprszt megtoldottk, gy nyolctengelyesre bvtettk, dupla csuklval. A GCSM-1 tpus 1967 s 1970 kztt kszlt, 1301-1335 kzti plyaszmokon. Ezen a tpuson kt ramszed volt, nem volt viszont indtautomatika s ketts snfk sem. Azonkvl a vezetflke mg nem volt kikpezve rajtuk. Csatlsuk kezdetben mg nem volt alkalmas tbb kocsi rendszeres sszekapcsolsra. Sebessgmrvel nem rendelkezett. Volt utastri fts, s kifel szl hangszrk az ajtk felett, melyek kz viszonylatjelz tbla kerlt. A kalauz megsznt helyn a ksbbi fjavtsok alkalmval llhelyeket alaktottak ki.
GCSM-2
1970 s 1977 kztt kszlt a msodik szria. 1336-1390 kzti szmozssal kerltek forgalomba, 1971-tl kezdve tszmoztk ket 1400-1419 kz. Ekkor szntettk meg a kalauzi lszolglatot. Egy ramszedjk van, akkumultoros snfk, korszerbb kontroller. Sebessgmr azonban tovbbra sem volt, mint ahogy elhagytk a ftst s a kifel szl hangszrkat is. A vezetflke nem volt levlasztva.
GCSM-3
1977-1978 kztt gyrtottk ket, a nagykrti villamosforgalom kiszolglsra. Plyaszmuk 1452-1481 kztti. Csatlsuk ersebb, kaptak vezetflkt, sebessgmrt, valamint tachogrfot is. A tetellenllsokat takar vdlemezek kialaktsa is eltr a korbbi szriktl.
Vltoztatsok
Az idk sorn a BKV-nl szmtalan mdostst hajtottak vgre a tpus jrmvein. Egysgestettk a hrom klnbz szrit: mindegyikbe kerlt sebessgmr s tachogrf. A ktezres vek eleji fjavtsok alkalmval a villamosok komolyabb feljtson estek t. Az ablakokat tptettk a rgi lehzhatrl korszerbb, eltolhat fajtra. Az lsek bortst kicserltk mbrrl krpitra. A beltr dekoritlemezei j mintzatak lettek. A plafon burkolata sima lett s eltntek a szellz csatorna nylsai. A vilgtst kicserltk a korbbi izzsor helyett fnycsre. A kocsik is ftst kaptak. Tovbb a vezetllsban a napellenz is korszerbb lett s fellre kerlt -a viszonylatszm tbla al- az tirnyt mutat tbla is. Nhny kocsi kvlrl egyedi ajtnyit berendezst kapott.
Kzti Csukls Villamos (KCSV)
KCSV-5
Az 1303-as szm, slyos balesetet szenvedett villamos volt az alapja ennek a korszerstsi projektnek. 1994-tl kzlekedik, egyenram szaggats rendszerrel. Fkezskor a jrm kpes visszatpllni a keletkez energit a hlzatba.
KCSV-7
Az 1996-99 kztt feljtott kocsik kln tipust kpviselnek.
|